Panna Cotta

dsc01434

 

 

Aceasta este reteta lui Ernst Knam, copiata din cartea “Bake off Italia – Dolci al cucchiaio”. Eu i-am adaugat o gelatina de coacaze si am ornat cu papalau (alkekengi).

Ingrediente:

  • 800 ml frisca lichida
  • 250 ml lapte
  • 200 gr zahar
  • 12 gr gelatina
  • o pastaie vanilie sau esenta

Se hidrateaza gelatina dupa instructiunile de pe ambalaj. Eu am folosit foile de gelatina pe care le-am pus in apa rece 10 min.

Intr-o oala se incalzeste frisca, laptele, zaharul si vanilia amestecand. Se incalzeste fara a se fierbe. Aproximativ la 90°C se ia de pe foc si se adauga gelatina hidratata. Se amesteca pana cand gelatina se topetse de tot.

Frisca se toarna in forme monoportie sau pahare, clatite in precedenta cu apa rece si se lasa la racit. Se pun in frigider reci si se lasa cam 12 ore sau peste noapte.

Se servesc simplu, cu sosuri sau cu fructe.

Secret: Daca panna cotta nu iese din forma atunci se introduc formele in apa fierbinte cateva secunde. Eventual se desprind marginile cu varful unui cutit. Daca paharele sau formele nu au fost clatite cu apa rece inainte de a turna frisca fierbinte atunci sunt toate sansele ca panna cotta sa se prinda se peretii formei.

Pofta buna!

 

 

Leave a Reply

